بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

کارنامه لیونل مسی | همه افتخارات اسطوره کاتالان

  • کد خبر: ۴۱۴۹۳
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کارنامه لیونل مسی | همه افتخارات اسطوره کاتالان
شایعه رفتن مسی از بارسلونا مهم‌ترین خبر این روزهای اروپاست. چرا این یک اتفاق بزرگ است؟
به گزارش شهرآرانیوز، تا قبل از رونالدینیو، بارسلونا یک تیم کاملا عادی بود که بیشتر شبیه شعبه دوم تیم ملی هلند به نظر می‌رسید. از وبنستون بوگارد و دی‌بوئر و فیلیپ کوکو گرفته تا مارک اورمارس و پاتریک کلایورت و حتی پسر بی‌استعداد یوهان کرایوف (یوردی) همه در بارسلونا جمع بودند و هرازگاهی این تیم قهرمان لالیگا می‌شد و البته دلشان خوش بود به یک قهرمانی سال ۱۹۹۲ در لیگ قهرمانان اروپا.
 
تا آن موقع تقریبا برای هیچ تیم دیگری مهم نبود در رقابت‌های اروپایی با بارسلونا (که هنوز بارسا نشده بود) هم‌گروه شود. درنهایت کمی سروصدا در نیوکمپ بود که خب فقط باعث سردرد می‌شد. آمدن رونالدینیو، اما ماجرا را عوض کرد. حضور رونالدینیو، رفتن هلندی‌ها و البته آمدن رایکارد هلندی بارسلونا را عوض کرد و بارسا متولد شد.
 
حالا همه از بارسا می‌گفتند و از نابغه برزیلی که جادو می‌کرد و حتی طرف‌داران متعصب رئال‌مادرید را مجبور می‌کرد برایش کف بزنند، ولی بارسا هنوز برای غول شدن چیزی کم داشت. کمبودی که با یک نوجوان هفده‌ساله آرژانتینی رفع شد. پسرک یک‌سال قبل از چهره شدن توانسته بود در المپیک آتن اسمی برای خودش دست‌وپا کند و حالا به بارسلون برگشته بود و انتظار می‌کشید تا موقعیتی برایش پیش بیاید و خودش را نشان دهد. دوسه فصل زیر سایه رونالدینیو بودن بالاخره با قهر هواداران بارسا و جادوگر برزیلی به پایان رسید و مسی شد همه امید کاتالان‌ها. حالا بارسا به یک غول تبدیل شده بود. غولی که اسلحه پنهانش یک جوان ۱۶۸ سانتی‌متری با چهره‌ای کودکانه بود که توپ از پایش جدا نمی‌شد و کافی بود عکس و فیلم نشانش بدهید تا او همان را در زمین چمن بازسازی کند. بارسا بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد، اما این وسط یک مشکل وجود داشت. مسی خیلی بیشتر و زودتر از بارسا بزرگ شد. بارسا بدون مسی همان تیم معمولی سال‌های قبل بود و همه این را می‌دانستند.
 
هروقت مسی نبود، بارسا دست‌وپابسته بود و این باعث شد تا نابغه به مدیر در سایه هم تبدیل شود. حالا مسی بود که تعیین می‌کرد کدام مربی بیاید و کدام بازیکن برود. آخر سر، اما وقتی مسی دید کار از کار گذشته است و نمی‌تواند یک‌تنه بار بارسلونا را به دوش بکشد، ساز جدایی کوک کرد. سازی که برای همه گران تمام خواهد شد. چه برای بارسا که بدون مسی معنایی ندارد، چه برای تیم آینده‌اش که ابتدا باید بند فسخ ۷۰۰ میلیون یورویی او را آزاد کند و چه برای خودش که همیشه منفور کاتالان‌های متعصب بندر بارسلون خواهد شد. اکنون، اما همه منتظرند تا ببینند آیا جدایی مسی از بارسا عملی خواهد شد؟ اتفاقی که می‌تواند بزرگ‌ترین اتفاق فوتبالی قرن باشد. دلایلش را برایتان خواهیم گفت.
 
کارنامه لیونل مسی | همه افتخارات اسطوره کاتالان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->